O blogu...

Moji prijatelji već znaju koliko sam očarana Istanbulom i Turskom... Tako sam ja u maju 2010. godine prvi put posetila Istanbul, a prvog dana sam znala da ću se opet vratiti. Do sada sam bila mnogo puta i znam da će Istanbul biti moja česta destinacija.
Odlučila sam da pokrenem ovaj blog kako bi podelila svoja iskustva i oduševljena Istanbulom, kao i da bi pomogla svima koji su zainteresovani da posete ovaj magični grad. Vođena sam idejom da mladi treba više da putuju i istražuju svet po svojoj meri uz malo avanturističkog duha :)
U našoj zemlji nije baš učestalo da sami organizujemo putovanja, ali iz mog iskustva mogu da zaključim da je ovaj način dalekoooo interesantniji i pruža mnogo širu sliku o nekoj državi ili gradu.
Slobodno me pitajte sve što vas interesuje o Istanbulu, a ja ću vam odgovoriti koliko mogu :)

недеља, 30. јануар 2011.

Prvi put se zauvek pamti

Dok sam gledala slike iz Istanbula i po Google Earthu otkrivala neke nove delove tog magičnog grada ponovo sam dobila inspiraciju da pišem... Pisaću o mom prvom putovanju u Istanbul :)
Mnogo toga imam da vam kažem, pa bi ovaj tekst bio predugačak... zbog toga  neću mnogo detaljisati, a tako će biti i sa drugim putovanjem. Nakon toga ću pisati na određenu temu na osnovu dosadašnjeg iskustva i istraživanja i to od prevoza, preko muzeja pa do hrane. Verujem da se slažete :)

Evo počinjem.

Za Uskrs je tetka bila kod mene i pričale smo (maštarile) o tome kako se njoj ide u Firencu a meni u Istanbul. Već dugo razmišljamo o tome da zajedno odemo u Firencu, ali meni se ne ide sa agencijom... U svakom slučaju, ona je otišla kući a priča je, kao i obično, ostala samo priča. Par dana nakon toga sam napisala status na FB da mi se ide u Istanbul, ona je napisala „ajmo!“. Tako je sve i počelo... nazvala sam je telefonom i pao je kompromis- idemo u Istanbul sa agencijom. Moj zadatak je bio da pronađem najbolju ponudu, pa sam tako pronašla Klio putovanje, nismo pogrešile. Uplatile smo varijantu busom od 5. do 10. maja. Posebno mi je bilo drago što idem sa mojom tetkom- najboljom na svetu!

I tako je naše putovanje napokon počelo..

Dok smo ulazili u Istanbul slušala sam pesmu Büyük Düşler (veliki snovi) i oduševljeno gledala taj ogroman grad.. sa desne strane su nas dočekale vetrenjače, sa leve tipske kuće, onda sa desne tipske zgrade, pa sa leve visoookeee zgrade i sa desne... shvatila sam da je Istanbul mnogo više od istorijskih spomenika,  trbušnih plesačica, začina, marama, cenkanja... Istanbul je metropola sa oko 14 miliona stanovnika, 4. grad po broju stanovnika  u svetu.

Putovali smo 17 sati, a put nije bio naporan jer nas je bilo toliko da je svako imao 2 sedišta na raspolaganju. Smestili smo se u hotel Hamidiye koji se nalazi u Laleli kvartu kod prelepe Šehzade džamije.

Nakon sat-dva odmora bile smo spremne za “info-city tour”- šetnju sa vodičem i prvo upoznavanje grada. Pešačili smo zaista dosta i brzo po brdovitom starom evropskom delu Istanbula. Za pojedine delove smo tetka i ja rekli da ćemo ponovo obići, ali nije bilo vremena... Maratonska šetnja, od Šehzade džamije do Ataturkovog mosta pa pored bazara začina i Nove džamije pa do stuba sa obručima (Çemberlitaş), završila se posetom čaj-bahče, (çay bahçe znači bašta čaja) koja se nalazi pored ovog stuba, a  mi smo to mesto zvali - čaj na groblju. A zašto, saznaćete sami ili ćete kasnije pročitati ;) Nakon toga usledilo je prvo degustiranje donera od piletine (tavuk döner). Doner je nešto slično girosu. Ne mogu da se setim koliko je tada koštao, isuviše smo bile gladne da bi o tome razmišljale, ali cene su u tom delu malo više pa je moguće da je bio 7 lire što je oko 3,5 evra, a to je baš mnogo. Kasnije smo nalazili i za 4 lire.

Pune utisaka otišle smo u hotel i jedva čekale da obiđemo najveće znamenitosti Istanbula.

Drugi dan smo obilazili must see znamenitosti sa vodičem. Obišli smo Sultanahmet deo na kome se nalazi prostor nekadašnjeg veličanstvenog Hipodroma na kome još uvek stoje Egipatski obelisk, Konstantinov stub i Zmijski stub. Zatim prostrani Sultanahmet trg, Aja Sofiju, Topkapi palatu, Plavu džamiju (džamija sultana Ahmeta), a imali smo vremena i za „Arasta“ stari bazar koji se nalazi iza Plave džamije. Hehe, sada sam se setila sjajnog trgovca iz tog bazara.. smejali smo se, fotografisali.. ludo smo se provele tetka i ja :D
Posebno me je oduševilo to što gomila mladih ljudi sedi u hladu nekog drveta i uživa u danu/čita knjigu/kucka na laptopu u parkiću između Plave džamije i Aja Sofije.

Pogled na Plavu džamiju ispred Aja Sofije

Evo, ovako.. Plava džamija, Aja Sofija i Topkapi palata toliko fasciniraju svaka na svoj način, da je nemoguće da vam o tome pišem u ovom tekstu. Ova tri objekta + Dolmabahče palata su nešto što morate videti i to baš ovim redosledom. Pisaću vam o ovome u posebnom tekstu. A pisaću vam i o prednostima putovanja u sopstvenoj režiji.

Sutra dan smo tetka i ja bile free (slobodne mi nekako višesmisleno zvuči) ceo dan, pa smo ujutru otišle u Bejoglu opštinu (Beyoğlu). To je deo modernog Istanbula na kojem se nalazi čuveni Taksim trg. Otišle smo busom (jako se lako snalazi, o tome ću pisati drugi put) Ataturkovim mostom smo prešle Zlatni rog i izašle na Taksimu. Jaaaooo kad se setim kako je tetka vrištala od sreće.. i ja sam! Sjajan osećaj! Gomila ljudi, svašta interesantno za videti  i probati u Istiklal ulici, sjajna energija.

Trg Taksim

Mi smo, u stvari, krenule da nađemo „Muzej nevinosti“ o kojem sam pisala u prethodnom tekstu. Našle smo kuću u ulici Čukurdžumla (znate priču...), a posle smo uživale u hrani i ispijanju čaja.
Interesantna stvar je da je moja drugarica sa svoje dve drugarice u isto vreme bila u Istanbulu, ali u hostelu na azijskoj strani. Zaboravila je punjač za mobilni, pa se nismo mogle dogovoriti da se vidimo, a bilo je i skoro nemoguće da se snađemo u potpuno nepoznatom, ogromnom gradu. E, pa srele smo se! Verovali ili ne, u sred katoličke crkve (crkva Sveti Antonio).
Ali to nije sve...
U Istanbulu je bila i tetkina drugarica i meni mnooogoooo draga osoba sa kojom smo se posle našle kod Kapali čaršije (Kapali Çarşı- natkrivena tržnica; isto must see mesto) i pile čaj na groblju (ono naše mesto) i pušile nargile. (da, kao ja sam pušila nargilu :D dobrooo, one su pušile, ja sam se samo slikala)

Uveče smo organizovano išli u noćno razgledanje azijske strane Istanbula, išli smo na vidikovac Čamlidža (Çamlıca). U Aziju smo prešli čuvenim Bosforskim mostom i to je bio moj prvi pud da sam u Aziji :) Pogled je prelep a sutlijaš (sütlaç) je preukusan. Postoji Çamlıca gazoz - gazirano piće raznih ukusa koje proizvodi firma Ülker. Pričaću vam o ovoj firmi nešto malo u nekom od narednih tekstova.
U svakom slučaju, veče je bilo prelepo, ali  smo jako malo Azije videli... to je bilo to od Azije ovaj put.

Došle smo na polovinu našeg putovanja, dosta smo videle i mnogo toga nas je još čekalo... malko se dvoumim da li ovde da presečem tekst, pa da objavim u dva puta, ali neka.. nastavljam.

Treći dan smo išli u vožnju Bosforom. Bila sam do sada na nekim krstarenjima i smorila se ali ovo je bilo prelepo! Uuuh, sada već upadam u rizik da vas smaram sa mojim prevelikim oduševljenjem i euforijom, ali zaista je tako.  Preporučujem vam da iz ovog ugla vidite Istanbul. Toliko prelepih zgrada, kuće, objekata, brodova... možete da vidite sa broda vozeći se 2 sata Zlatnim rogom i Bosforom a u jednom momentu osetićete jak miris Mramornog mora. Brodovi se koriste i za brži transport sa azijske na evropsku stranu. Ovaj put ću samo reći da karta za prevoz košta 1.75 lire (oko 90 centi) a da turistička vožnja od 1,5-2 sata košta oko 5 evra.

Jeste da se ovde mnogo razotkrivam, ali neću vam pisati kako sam provela veče.. rećiću vam samo da sam opet bila na Bejoglu, da sam imala prelepo veče i da sam jela cheesecake od čokolade.

Istiklal ulica (Sloboda)

Dok smo se tetka i ja spremale za spavanje čule smo muziku koja je dolazila sa ulice. Na naše oduševljenje to su bili ulični svirači. Hehe, da znate kakva se atmosfera napravila :D Mnogi su izašli na terasu i bacali im pare, i tetka je, a poručila je i pesmu – Mustafa,  koju su nam i odsvirali. Veselo, veselo!

Sutra dan, poslednji ceo dan u Istanbulu, počeli smo odlaskom na Bešiktaš opštinu (Beşiktaş) u posetu Dolmabahče palati (Dolmabahçe – puna bašta; sarayı - palata), poslednjoj rezidenciji turskog sultana. Ova velelepna građevina koje je uređena u stilu Baroka, Rokokoa i imperijalnog turskog stila ukrašavali su brojni lokalni i evropski umetnici i zanatlije. Turiste ostavlja bez daha, a kada je spomenete lokalcu rećiće vam iz topa sa tugom u glasu kako se Turska mnogo zadužila da bi izgradila ovu palatu... U svakom slučaju je morate videti, prelepa je i zato preporučujem da je ostavite za kraj.

Veče sam provela na, meni najlepšem delu Istanbula, Ortakoju (Ortaköy). Šta je to tako čarobno na tom mestu volela bi da sami otkrijete, ali ja znam da sam tada shvatila da sam zaljubljena u Istanbul. Hmm, mada sam stava da se ne zaljubljuje u grad nego u ljude/osobe ili osobu.

Ortakoj

Našem magičnom boravku u Istanbulu je došao kraj, rastank je bio težak... Ujutru smo napustili hotel i obišli još jednu važnu znamenitost- Vaseljensku patrijaršiju. Posle svega što smo videli ona ne ostavlja bez daha, ali interesanto je bilo jer je bila nedelja pa smo stigli na službu. Bila je baš gužva. Moja preporuka je da je obiđete nedeljom ili kada je neki svetac, čula sam da nekada neće da puste turiste, a tada je sigurno otvorena.

Seli smo u bus, i sa 35°C smo došli u Srbiju na 3°C. Put nije bio naporan, ali temperaturna razlika jeste. Inače nije tako, ali planeta je odlepila, svašta je moguće pa i to da u maju kod nas bude 3°C. U Istanbulu je nešto toplije nego kod nas, mada je diskutabilno pričati o vremenu tamo jer je ogroman grad.

Malo je 5 dana da se obiđe Istanbul, ali dovoljno da poželite ponovo da ga vidite. Drugi dan dok smo se šetali Sultanahmetom znala sam da ću ponovo da odem, ali nisam verovala da ću otići za 6 meseci u neodoljivi, magični Istanbul – grad na dva kontinenta.

18 коментара:

1. veliki pozdrav Ivana. Zaista sam odusevljen tvojim likom i delima :)) Prvi put ide ekipa u Istanbul, pa smo se opredelili za agencijski aranzman. Ipak, konsultovao bih se sa tobom oko fakultativa. Aja Sofija, Plava Dzamija, Top Kapi - uglavnnom svi preporucuju obilazak u sopstvenoj reziji. Kakva je situacija sa krstarenjem i Dolmabahce palatom?

2. Hvala Nikola :)

Bitno je da svoje vreme organizujete kako hoćete, mada je avanturizam veći ako putujete u sopstvenoj režiji, ali dobro..

Koliko dana ostajete? Gde ste smešteni?

U svakom slučaju treba poseti sve što si nabrojao :) Ukoliko je ekipa mlađa od 30 godina bilo b super da imate ISIC ili EURO26 kartice, obe važe do 30 godina i koštaju oko 10 evre, verovtno si čuo a možda si je i imao.. pogledaj na www.gpa.rs. Sa Karticom negde možeš platiti ulaz 1€ umesto 10€ :)
    Ulaz u Aja Sofija, Topkapi i Dolmabahce palatu je 10€, to stvarno morate obići. u jednom danu možete obići Plavu Dzamiju (besplatno), Aja Sofiju i Topkapi. Dolmabahče ostavite kao šlag na torti, ona je stvarno predivna..

Nezaobilazna je i Istiklal ulica i vozikanje metroom do nekih fensi delova grada kao i da pojedet kumpir na Ortakoju :)

Krtarenje bi bilo super ako je vreme lepo :) Ume jako da duva vetar... Možete koristiti javni prevoz za krstarene sa stanice Eminonu i Kabataš, a možete i neke privatnike. Ne možete ih omašiti jer će vam prilaziti sa ponudama čim se približite pitaništu na Eminonu.

I na azijsku stranu treba otići..

Kada idete? Ima dana kada neki muzeji ne rade, to je obično ponedeljak ili utorak.

Koliko si upoznat sa mapom Istanbula? Jesi li istaživao malo po Google Earth-u?

Važno mi je sve to da znam da mogu dalje da ti pišem ;)

ОдговориИзбриши
  3. Eh, meni se takodje vise svidjalo da idemo sami, ali vecina je resila, a vecina se mora postovati :) Jedan od razloga je bio i taj sto sve agencije organizuju samo 3 noci, bar u novembru, kada je nama odgovaralo (2. do 7.)... ali sta je tu je, ionako je po svim komentarima ocigledno da ce mi se Istanbul dopasti i da cu morati da odem bar jos koji put :) Smesteni smo u delu Laleli, mislim da je Kecik hotel...
    Za kartice smo za malo zakasnili, istekle su ;)
    Mapu Istanbula sam poceo lagano da istrazujem (vec sam savladao osnove), tako bi trebalo da mogu da pratim uputstva :)
    Sve informacije su super-korisne, puno hvala i do sada, a i unapred :))
    Od pomenutih znamenitosti, resili smo da zaobidjemo agenciju i sami da obilazimo (velika je razlika u ceni)... jedino za Dolmabahce nisam siguran. Negde sam procitao da se moze oduziti obilazak u sopst. reziji, zato sto pustaju samo grupne ulaske, pa treba cekati da se oformi grupa plus jos neke komplikacije (da li ti je nesto od toga poznato, ili je to samo iskustvo pojedinca koji nije imao srece)

ОдговориИзбриши
  4. hmmm, 3 dana.. dobro, pokušaću nešto da smislim tokom sutrašnjeg dana.
    Pa moraš videti Istanbul i u proleće, to je prosto obavezno ;)

Taj kraj i nije baš sjajan, ali ima blizu autobuske linije koje vode do Taksima, pa ćete moći da iskusite malo i noćni život ;)

Ovo sa temljotresom definitivno menja stvari ali verujem da ćete se ipak super provesti. Velik je to grad.

Za dolmabahče je upravo suprotno. Ja sam prvi put išla sa agencijom i platila duplo veću cenu, a ustvari ti tamo imaš vodiča koji je svakako uračunat u cenu. Gužve su uvek tako da nema čekanja da se oformi grupa nego da se dođe na red, ali tako je svuda, u svim muzejima.

U Dolmabahče palati pravilo je sledeće: Čeka se u 2 reda, jedan je za rgupe na tirskom, a drugi na engleskom. Ulazi se u manim grupama od 20-ak osoba sa vodičem i pravi se kružna tura po palati u jasno obeleženom prostoru. Vodič sve lepo priča :)

Eh kada se pogledaš u ogledalo u koje se ogledao sultan ili prođeš kroz vrata kroz koje je ataturk poslednji put prošao u svom životu...

Taj lik je imao sreće što je otiša tamo i video tu lepotu, a sada što je čekao... čekala sam i ja dugo ali sam uživala u prelepoj bašti i pogledu na Bosfor u super društvu ;) Dolmabahče inače znači puna bašta :)

Znači, za nedelju dana si tamo..

ОдговориИзбриши
  5. divno... jedva cekam... :) Toliko toga ima, da cu morati da se pomirim sa tim da je nemoguce sve videti prvi put. Narocito ne za 3-4 dana... Mora se napraviti neka selekcija :) Npr, nista nisam saznao o azijskoj strani, osim o nekom vidikovcu (nisam siguran kako se zove)... Tako da, svaka preporuka, predlog plana ili bilo sta je korisno. Vec hvatam beleske :)

6. Evo mene tek sada ;)

Verovatno misliš na Çamlıca ili ti Čamlidža :) Ma, ne moraš tamo da ideš... fino je, ali to je msto aktuelno pre svega zato što je našim agencijama najjednostavnije tamo da vode putnike.

Predlažem da PRVI dan obiđete kraj, vidite gde je šta, a da uveče eventualno odete do Taksima...

DRUGI dan, bi mogli na Sultanahmet gde bi obišli Hipodrom, Plavu džamiju, Aja sofiju, Topkapi palatu... Uveče Ortakoj ili opet na Taksim.

TREĆI dan Azija. Uskudar, Bejlerberi, Kadikoj, eventualno Badat ulica... možda vožnja Bosforom, a možda pre svega toga Dolmabahče palata.

ČETVRTI ako niste bili dan pre onda idite u Dolmabahče palatu..

Sve zavisi kada stižete i kada krećete nazad. Bilo bi dobro da pročitaš i ostale tekstove, pogotovo onaj o javnom prevozu i onda mi napiši šta sve kontaš na mail jerkov.ivana@yahoo.com. Ja ću ti objasniti kako gde da stigneš ako treba ;) i detaljnije ćemo razraditi plan.

ОдговориИзбриши
  7. Svaka cast za blog!Isto kao i ti impresionirana sam Istanbulom,ma ne impresionirana nego ne mogu da pronadjem pravu rec da bih opisala moje odusevljenje!Bila sam u Istanbulu u Maju 2011.god i tamo sam proslavila sedmogodisnjicu veze sa deckom...nadam se da cu i ove godine otici ali na zalost sa nekim drugim...Ko god voli putovanje,neka mu Istanbul bud prvi na listi gradova koje mora videti! Pozdrav za tebe i nastavi da izvestavas,blog mi je dosta pomogao da grad upoznam jos bolje i posetim mesta koja nisam stigla.

8. Hvala :)Eeee baš mi je drago što si i ti oduševljena Istanbulom i što si to podelila ovde :)

Želim ti da uskoro opet odeš i doživiš grad iz nekog drugog ugla jer što je više uglova to je bolja slika ;)
    A što se ljubavi tiče.. ne znam ni sebi šta da kažem osim možda - otvori se svetu i on će se tebi otvoriti a na tom putu će se možda pojaviti baš neko stvoren za tebe :)

ОдговориИзбриши
  9. Kakvo odusevljenje naci ovakav blogg:))polako ga citam i belezim,ja sam veliki ljubitelj Turske i njenih zivopisnih gradova,mnogo puta sam letovala na raznim mestima,a u Istanbulu sam bila letos na 2 dana,ali sam bila sa malim detetom u povratku i odlasku sa mora,tako da nista nisam mogla da vidim od glavnih turistickih atrakcija,jer beba i guzva ne idu:( tako da sam sada kupila karte za mart,idem sa drugaricom,akcija preko Turkish Airlinesa,99 e sa svim taksama,veceras rezervisem jedan hotel na Sirkedziju i polako pocinjem da pravim plan,divno je sto si napravila ovaj blog,verovatno cu imati mnoga pitanja za tebe,veliki pozdrav

10. Hvala!
    Čula sam za tu akciju, ali ja sam se vratila pre 3 nedelje pa nema smisla opet da idem ;)
    Preporučujem ti da rezervišeš hostel na Taksimu. Hosteli su čistiji i prijatniji od hotela za te pare, a možete da uzmete i dvokrevetnu sobu sa kupatilom pa da se osećate kao u hotelu. Cene po osobi za noć u dvokrevetnoj sobi ako sada rezervišeš su oko 12-15 evra. Taksim je ipak taksim ;) Svakako ćete imati bus od aerodroma do Taksima (shuttle bus).
    Šta god treba tu sam ;)

Uskoro ću pisati i o azijskoj strani malo više. koliko ostajete?

ОдговориИзбриши
  11. E da.. kada kažem Taksim mislim na celu opštinu Beyoglu. Taksim je trg koji se nalazi na opštini Beyoglu. Gde god da si na Bejoglu je ok ali u blizini Taksima ili kule Galate je najbolje, sve zavisi kako želiš da provedeš vreme tamo...

12. Cao Ivana!
    Uskoro planiram odlazak u Istabul,krajem aprila.Avion krece 28.aprila a vracam se 1.maja navecer.TAko je aranzman za 1.majske praznike.Nema nazalost nista duze...ZAmolila bih te da mi predlozis sta sve u ttom kratkom periodu da obidem.Jako volim znamenitosti,a i shoping.Bicu smjestena u hotelu Prestige u Laleliju.KAzu iam tramvajska stanica blizu.....I kazu da je blizu Plava dzamija,Aya Sofija....Sta prvo vidjeti?Volejla bih i Bosforom se voziti...Kako doci do tamo?Hvala Puno!Veliki pozdrav,Lejla

13. Draga Ivana

Pre svega hvala na iscrpnim informacijama i prelepom opisu Istanbula. Najzad cu i ja videti grad koji me je fotografijama fascinirao. Samo sam htela da pitam za tvoje impresije sto se dela Tepebasi, Beyoglu tice, posto smo tamo uzeli hotel.
    Unapred hvala na vremenu i odgovoru.
    Pozdrav
    Kris

1. Hvala Kris :)

Sve zavisi gde u tom kraju.. U glavnom sve što je sa leve strane puta kada se krene od Ataturk mosta i nije baš idealno, ali se nadam da ste blizu glavnog puta jer je to baš zgodno za prevoz a i blizu ste Istiklal ulice. Ako ste blizu i Pera Palace hotela iskoristite priliku da ga posetite jer je jedan od najstarijih i čuven je po gostima koji su tu odseli.

U svakom slučaju to je centar grada, dobra je lokacija a vi ćete svakao vreme provoditi u gradu a ne u tom kraju. Možda sam sada zvučala kao da je tamo ko zna šta- nije tako.. samo tu ima uglavnom lokalaca koji su možda malko tradicionalniji pa se treba ponašati u skladu sa tim, tako sam barem čula. Opet kažem- sve zavisi gde ste :)

Srećan put, lep provod i divne momente u Istanbulu vam želim :)

Избриши
  14. Cao Ivana, za Novu Godinu idem sa drustvom u Istanbul i tvoj blog je savrsen vodic. :) U prethodnim odgovorima si napisala da Laleli i nije bas sjajan kraj, pa me zanima zasto? :( Nama je hotel Buyuk Keban bas u tom kraju, na sajtu agencije pise da je nekoliko minuta peske od Kapali carsije i Aja Sofje.

Одговори
    1. Izvini što nisam odgovorila na vreme.. redovno proveravam poštu i čim vidim poruku odgovorim ali sam napravila mali predag od mailova pred NG i tek sada rešavam nagomilanu poštu.
      Nadam se da je smeštaj bio OK. Po meni to nije najbolji kraj ako se planira da se što bolje iskoristi noć i dan. Obično preporučujem Taksim jer se ovaj kraj može obići za 1,5 dan (dok je dan) i to je dosta a na Taksimu su daleko veće mogućnosti.Molim te javi kako je bilo.
      Izvini još jednom..

Избриши
  15. Cao, Toliko zanimljivih i korisnih stvari :) Htjela sam da pitam iako je to malo vjerovatno nemoguce procijeniti- Istanbul sredinom marta? Bojim se da vrijeme ne bude ruzno a tada planiram ici... Hvala unaprijed :)

1. Ćao Majo :)
      Da, teško je reći jer je vreme tamo vrlo pomenljivo... ali je svakako toplije nego ovde. Ja sam bila sredinom aprila, bilo je sunčano i toplo ali je jako neprijatno duvao vetar, a bila sam i za doček pa je vreme bilo super. Ono u šta sam ubeđena je da je malo verovatno da će vreme biti loše ceo dan, svaki dan tako da nemoj da te vreme sprečava. Obuci se slojevito, ponesi šal i kapu za svaki slučaj i uživaj :)