O blogu...

Moji prijatelji već znaju koliko sam očarana Istanbulom i Turskom... Tako sam ja u maju 2010. godine prvi put posetila Istanbul, a prvog dana sam znala da ću se opet vratiti. Do sada sam bila mnogo puta i znam da će Istanbul biti moja česta destinacija.
Odlučila sam da pokrenem ovaj blog kako bi podelila svoja iskustva i oduševljena Istanbulom, kao i da bi pomogla svima koji su zainteresovani da posete ovaj magični grad. Vođena sam idejom da mladi treba više da putuju i istražuju svet po svojoj meri uz malo avanturističkog duha :)
U našoj zemlji nije baš učestalo da sami organizujemo putovanja, ali iz mog iskustva mogu da zaključim da je ovaj način dalekoooo interesantniji i pruža mnogo širu sliku o nekoj državi ili gradu.
Slobodno me pitajte sve što vas interesuje o Istanbulu, a ja ću vam odgovoriti koliko mogu :)

Putovanje

Ovde možete naći linkove ka tekstovima kako najjeftinije otići u Istanbul i, naravno, vratiti se :)

Do sada sam išla busom sa agencijom...

Vozom Beograd- Istanbul (Balkan-ekspres) sam išla 2 puta i to sam opisala u tekstu

Četvrti put sam išla sa drugaricom vozom od Novog Sada do Beograd, zatim noćnim vozom od Beograda do Sofije, a od Sofije do Istanbula busom (Metro prevoznik)

Peti put sam išla u decembru 2012. godine avionom. Na koji sve način avionom možete otići u Istanbul, pročitajte ovde

26 коментара:

1. Ivana, da li mozes da mi kazes kakvo vreme mogu da ocekujem za Novu godinu? Hvala u napred, Tamara

ОдговориИзбриши
  2. Za Novu godinu je bilo bozanstveno vreme :))

3. Анониман4. јул 2013. 03:15

Zdravo Ivana! Blog ti je fantastican! Slicno kao i ti moja fasciniranost Istanbulom traje i traje, a evo konacno i prilike da u narednim danima otputujem. Ni ja ranije nisam putovala avionom, pa se posebno radujem. Moje pitanje je u vezi putnog osiguranja. Da li si imala uplaceno, sada kada si putovala avionom, da li traze na aerodromu? Veliki pozdrav!

1. Zdravo Anonimna :)

Hvala ti.. uvek se obradujem kada se jave ljudi koji su oduševlljeni Istanbulom a uglavnom se svi oduševe - pre ili posle :)

Ja uvek izvadim putno osiguranje, ono je obavezno gde god da putuješ. Nisu mi tražili na aerodomu ali bolje se ne igrati sa tim. Njima u proceduri piše da treba pa je moj savet da uzmeš to putno osiguranje. Košta oko 1€ dan.

Lepo se provedi, uživaj u svakom pogledu i koraku a ako imaš još neka pitanja - tu sam :)

2. Zdravo Ivana,
      Zanima me koliko bi mi trajao put u slucaju da koristim iskljucivo voz(Balkan Flexipass).I jos jedna stvar,koliko je tebe kostao put sa ovom mix varijantom voz-bus i koliko je trajao?Veliki pozdrav!

3. Zdravo :)

Voz Beograd - Istanbul je ukinut jer ispada da je avionom jeftinije ići nego vozom. Mix varijanta je koštala oko 90€. Uzela sam povratnu kartu do Dimitrovgrada (domaća linija pa je jeftinije) a onda u vozu za 300 dinara dokupila kartu za Sofiju. Autobus Sofija - Istanbul je 25€ u jednom pravcu. Ali mislim da ni tog voza za sofiju više nema. Ako bi baš da ideš kopnom, onda možeš Nišekspresom do sofije, pa onda sa Metro turizm do Istanbula. A možeš i avionom za iste pare - povratna karta sa Pegasusom je oko 100€

4. Zdravo Ivana,
    molim Vas za pomoć...
    Za Istanbul idem avionom, slećem na aerodrom Sabiha Gokcen, a odsjedam u hotelu Grand Mark, koji je 10 min. od Kapali čaršije. Intersuje me kako je najzgodnije da od aerodroma stignem do hotela tj. do Kapali čaršije?
    Hvala ti...

5. Hvala :)

U tekstu Avionom u Istanbul sam opisala kako doći sa aerodroma do različitih delova grad, pa ga možeš detaljno pogledati i pronaći najbolju varijantu. Možda je za tebe najbolje da dođeš linijskim busom ili gradskim do Kadikoja, pa onda brodićem do Eminona, i onda uhvatiš tramvaj i siđeš na stanici Beyazit (Kapaličršija). Mada je hotel mnogo bliži železničkoj stanici Kumkapi, a voz možeš da uhvatiš na stanici sirkeci koja je poslednja stanica u Evropi a nalazi se odma pored Eminonu stance, ali to je možda malo komplikovanije. Treća varijanta je da ideš preko Taksima, - to sam sve opisala u onom tekstu... bitno je da znaš da treba da siđeš na Beyazit stanici i da ćeš verovatno morati da uhvatiš taj tramvaj bilo da ideš sa Taksima ili sa Kadikoya.
    Eto, možda ti sada deluje konfuzno, ali kada pročitaš onaj tekst verovatno neće.

Ako imaš još pitanja tu sam :)

ОдговориИзбриши
  6. pozdrav mozete li mi reci kakvo je vrijeme u istanbulu za novu godinu mislim u decembru sada kakvo bude vrijeme i koliko bi me kostalo u hotelu 5dana sa svim za dvije osobe.
    UNAPRIJED HVALA

7. Pozdrav :)

Vreme je promenljivo, jednom sam bila za doček i najniža temperatura je bila 8°C a dnevna oko 14°C i bilo je sunčano, a jednom sam bila početkom decembra i svaki dan je padala kiša barem par sati - pljusak-sunce-vetar.. stalno se menjalo vreme. Treba se spremiti na sve ali je svakako toplije nego u našim krajevima :)

Što se hotela tiče, sve zavisi kakav smeštaj želite i za koliko para, možda ovaj tekst pomogne Smeštaj u Istanbulu

8. Cao Ivana :)
    Ja sam iz Beograda i vec odavno imam zelju da idem u Istanbul. To je stvarno moja ogromna zelja. Pogledala sam tvoj blog i zaista imam samo lepe reci i jedno veliko hvala. Pogledala sam i deo ''Sta videti'', ako bih vec isla tamo imam ogromnu zelju ne mogu da opisem koliku da vidim kuce u kojima je snimana serija ''Kako vreme prolazi'' i ''Kad lisce pada''. Da li mozda znas gde se nalaze te kuce ako ne da li mozes da mi pomognes kako da dodjem do te informacije. U emisiji ''Exkluziv'' kada su pricali sa glumicom Vilmom Eles rekli su da se serija snima blizu pristanista (http://www.youtube.com/watch?v=aVcT-UEqQQY)
    I zanima me bez koliko novca ne bi krenula u Istanbul. Hvala unapred :D

1. Hvala :)
      U emisijam u serijama kao i u nekim člancima koje sam pročitala spominju turističke posete ali ja se sa tim u realnosti još nisam srela. Dosta sam to istraživala kako bi ti odgovorila ali ništa konkretno nisam našla. Ono što znam i sama jeste da se serija KAD LIŠĆE PADA snimala na Bejlrebejiu ( Beylerbeyi) kao i većina drugih, a da se ta kuća zove Lazin Konak (Laz'ın Konağ / Laz’s Mansion) možda da pokušaš sama da nađeš. Bejlerbeji se nalazi na poštini Uskudar pa su i tu neke scene pored bosfora snimane. Što se tiče serije KAKO VREME PROLAZI, to stvarno ne znam. Ne gledam tu seriju ali ono što sam uspela da vidim je da se verovatno snima na evropskoj strani u starim krajevima.. Ima mnooogoo pristaništa u Istanbulu tako da nam u tom prilogu baš i nisu mnogo rekli. Ono što ti ja savetujem je da kad' odeš tamo da odeš u Info koji se nalazi na Sultanahmetu i tamo pitaš da li znaju nešto o tome, a ako ništa ne saznaš ti idi makar do Bejlerbejia to sam opisala u tekstu ŠTA VIDETI - pa nađi kako da dođeš do Bejlerbeji palte, mada je pristanište kod one ogromne bele zgrade -Vojne škole koja se nalazi na samoj obali.

Ukoliko uspeš nešto da pronađeš, i vidiš te lokacije možeš napisati autorski tekst i poslati slike a ja ću ga objaviti - da budeš gošća na blogu :)

Što se novaca tiče - sve zavisi šta želiš i koliko ostaješ ali s obzirom da ideš prvi put mislim da ti sigurno treba 200€ - i da ješeš i pokloni i ulaznice i prevoz..

Pozdrav :)

Избриши
  9. e pozdrav Ivana, trebali bih da putujem za Istambul busom, jel znas koliko sati treba, da li zezaju Bugari na granici, i koliko paklica dozvoljavaju da se prenese? hvala

1. Draga Mimi,

davno sam putovala busom ali mislim da mi je trebalo oko 16 sati.. možda da proveriš sa prevoznikom. Autobus je najnepovoljniji kada je u pitanju zadržavanje na granici - Bugari, Turci ili naše sve jedno je.. sve zavisi od niza okolnosti. Nama su jednom na svakom prelazu tražili da vadimo i otvaramo kofere.. Turci su još i najbolji jer imaju skenere pa ne moraš da otvaraš :D sve zavisi i kojim se busom ide - sa agencijom, sa šverc turom..
      Na sajtu Ministarstva spoljnih poslova sam našta sledeće informacije koje važe za sva putovanja:
      - 40 cigareta (ako se prelazi granica na kopnu), odnosno 200 cigareta (ako se prelazi granica na aerodromu);
      - 20 cigarilosa (ako se prelazi granica na kopnu), odnosno 100 cigarilosa (ako se prelazi granica na aerodromu);
      - 10 cigara (ako se prelazi granica na kopnu), odnosno 50 cigara (ako se prelazi granica na aerodromu);
      - 50 grama duvana (ako se prelazi granica na kopnu), odnosno 250 duvana (ako se prelazi granica na aerodromu).

Ako te još nešto interesuje - tu sam.
      Puno sreće na granicama i lep provod želim :)

10. Pozdrav :)
    Planiram da otputujem u Istanbul avionom, na mesec dana. Zanima me, koji bi mi smestaj preporucila ( a da nije skup, jer treba izdrzati mesec dana, plus sto bih tamo samo prespavala, vise bih provela obilazeci grad), i gde mogu da izvadim putno osiguranje?
    Hvala unapred!

11. Draga anonimna,
    Super ti je ideja :)
    Iznajmljivanje stanova u Istanbulu nije jednostavno ni onima koji su tamo, velika je ponuda i grad je ogroman. Koliko ja znam stanovi se iznajmljuju na duži vremenski period i uz potpisivanje ugovora ali sigurno da ima i opcija za turiste. To bi morala sama da istražiš a ja ti mogu pomoći sa komentarima oko lokacije. Nije ni problem ako nađeš neko udaljeno mesto od centra ali je bitno da ne moraš puno prevoza da promeniš i da ti ne treba 2 sata do Taksima.. Jedna od opcija ti je i da budeš u hostelu mesec dana - 10€ x 30 dana je 300€. Možda nađeš i jeftinije a možeš poslati i hostelu direkto mail pa da pokušaš da spustiš cenu :) Hostel je dobra varijanta jer si u tom slučaju u centru pa ćeš mnogo uštedeti na prevozu. U tom slučaju nemoj da te zavara niska cena na Fatih opštini, jer za tu vrstu putovanja ti nikako ne preporučujem taj kraj. Veruj mi, Taksim je najbolji. Od Taksima vode svi prevozi i tu se stalno nešto dešava pa možeš i noću da šetaš a i da se od negde vratiš.
    Sa druge strane, inajmljivanje stana u tom kraju je preskupo.. pa ako se odlučiš da iznajmiš stan onda bolje da je u drugom kraju.
    Što se tiče putnog osiguranja, možeš u svakoj osiguravajućoj kući :) Prvo proveri u svojoj banci da li slučajno već imaju neki paket koji je povoljan za njihove korisnike, mnoge banke imaju. a onda se raspitaj u Wiener Städtische , Uniqa.. na žalost mnoge povoljna internacionalna osiguranja nisu dostupna za stanovnike naše zemlje :/ u svakom slučaju, nije preskupo ni ovako jer je 1 dan nešto malo više od 1€ pa će te izaći za mesec dana od 30 do 40€. Dobro se raspitaj oko toga...
    Eto, ako ti treba pomoć oko odluke u kom kraju da iznajmiš stan - tu sam.
    Verujem da će ti trebati dosta vremena da istražiš opcije

ОдговориИзбриши
  12. Odlicni tekstovi, ali nije cudo jer je Istanbul prava inspiracija :) Na jednom sajtu sam pronasao jos korisnih informacija o Istanbulu na nasem jeziku pa moze da bude od pomoci.

13. Анониман5. мај 2014. 16:33

Zdravo. Planiram putovanje u Istanbul sa suprugom u septembru. Planirali smo da ostanemo 6-7 dana. Imamo prijatelja tamo, ali bi svakako smještaj u hotelu, jer ne znamo koliko vremena on može odvojiti za nas. Zanima me vaše mišljenje o individualnim putovanjima preko agencije. Koliko znate o tome. Pošto nijedna agencija ne nudi više od 4 dana grupno. A mi bi da provedemo svoj zakašnjeli medeni mjesec tamo. Hvala unaprijed. :)

1. Pozdrav :)
      Moja preporuka je da sami organizujete put jer ćete putovanje doživeti na potpuno drugačiji način. Zato i pišem ovaj blog. Ne znam odakle ste, ali pretpostavljam da je avion u svakom slučaju najbolja varijanta za put. U tekstu U Istanbul avionom sam opisala kako iz Beograda ići avionom ali i kako sa aerodroma stići do centra. Sigurno ćete naći neku jeftinu varijantu koja vama odgovara pogotovo ako rezervišete na vreme.

Što se smeštaja tiče, sve zavisi od toga kakav smeštaj je vama lično adekvatan. U tekstu Smeštaj u Istanbulu sam opisala neke smernice i linkove za sajtove sa velikim izborom smeštaja.

Ukoliko se odlučite da putujete na ovaj način, slobodno mi pišite ponovo. Uz dodatne informacije i ikonkretna pitanja sigurno možemo naći najbolju varijantu za vas.

14. Анониман3. јун 2014. 17:37

Cao Ivana kako ste?
    Ja imam 15 godina.Idem s porodicom u Istanbul 20.juna.Veoma se radujem putu zelim da znam sta je najljepse za posjetiti i sta treba probati kao i sta ne propustiti.Da li je vruce u ovo doba godine ?Ako imas nesto da mi predlozis molim te!Odsijedamo u hotelu NEZIH,kako je tamo!HVALA!

1. Ćao :)
      Odlično sam, hvala na pitanju. Pre svega moram da ti se izvinim što ti tek sada odgovaram ali vidim da nism zakasnila :)
      U tekstovima Šta morate videti u Istanbulu 1 i 2 sam opisala šta ja mislim da je važno da se posti pa ti preporučujem da to prvo pročitaš. U Istanbulu je vreme promenjivo.. toplije je ali zato što je okružen morima i uvek duva neki prijatan vetar ne stiče se utisak da je mnogo vruće. S obzirom da idete u leto, savetujem vam da posetite Ostrva, o kojim sam isto malo pisala udrugom tekstu.
      Hotel u kojem odsedate je jako blizu Kapali čaršije, što je super lokacija a i tu vam je stanica za tramvaj :)
      Želim vam lep provod :)
      Srećno:)

Избриши
  15. Pozdrav, idemo u subotu za Istanbul autobusom I tamo smo 5 dana pa molim Vas da nas malo uputite, smjesteni smo u Davutpasa Ytu domovima pa planirali smo posjetiti Murat pasa dzamiju, Moravu u Cadesiju, Grand Bazar, Mehmet pasa dzamiju, Sulejmaniju, Plavu dzamiju, Top kapi, Aja Sofiju, Sultan selim dzamiju, Galata toranj, taksim, dolmabahce, ortakoy dzamiju, miniaturk, krstarenje Bosforom, Azijski dio pa mozete li nam pomoci kako da se organizujemo kako da putujemo, koliko nam vremena za sta treba, koji prijevoz da koristimo, prvi put idemo pa bi bilo super da nam malo pojasnite sta I kako da se organizujemo, hvala punoooooo Nina

1. Draga Nina,
      uglavnom sam sva ova mesta kao i prevoz opisala u ostalim tekstovima pa ti savetujem da ih isčitaš i istražiš sve sto te zanima. Ne znam šta me konkretno pitaš... Ono što mogu odma da ti kažem da mi plan deluje potpuno realno, a u tekstovima možeš da pronađeš nešto više o najpoznatijim znamenitostima, kako do njih stići i kojim se rutama kretati. Verujem da će ti to dati odgovor na pitanje.
      Ako imaš neko konkretno pitanje - tu sam.

16. Cao,
    mene zanima kakvo vreme bude pocetkom novembra obicno?Kakve su temperature?