O blogu...

Moji prijatelji već znaju koliko sam očarana Istanbulom i Turskom... Tako sam ja u maju 2010. godine prvi put posetila Istanbul, a prvog dana sam znala da ću se opet vratiti. Do sada sam bila mnogo puta i znam da će Istanbul biti moja česta destinacija.
Odlučila sam da pokrenem ovaj blog kako bi podelila svoja iskustva i oduševljena Istanbulom, kao i da bi pomogla svima koji su zainteresovani da posete ovaj magični grad. Vođena sam idejom da mladi treba više da putuju i istražuju svet po svojoj meri uz malo avanturističkog duha :)
U našoj zemlji nije baš učestalo da sami organizujemo putovanja, ali iz mog iskustva mogu da zaključim da je ovaj način dalekoooo interesantniji i pruža mnogo širu sliku o nekoj državi ili gradu.
Slobodno me pitajte sve što vas interesuje o Istanbulu, a ja ću vam odgovoriti koliko mogu :)

Javni prevoz

Ovde možete naći linkove ka tekstovima koji opisuju javni prevoz u Istanbulu...

Kao što sam već rekla, iskustva se prožimaju kroz sve tekstove, ali u tekstu

možete možda najbolje razumeti kako sve unkcioniše. Tekst sam pisala nakon mog trećeg putovanja..

Tokom mog četvrtog putovanja najviše sam koristila javni prevoz, a ako nisam prešla 1000 kilometara tamo, ništa nisam uradila :)))  Saznala sam mnogo stvari, a o njima ću uskoro i pisati...

18 коментара:

1. Iks brate :)
    Idem sa drugarom sad 2. oktobra avionom u Istanbul. Pegazusom tim nekim i slecem na Sabrina aerodrom. Moje pitanje(molba)je sledece. KAKO? :) doci sa tog aerodroma do Top Kapi palate... tu nam je negde hotel. Vec sam bio u Istanbulu. Flesirao sam kakav je grad zato i idem ponovo. Al sam slab sa tim prevozima... Prvi put kad sam bio hotel nam je bio kod Lalili univerziteta pa smo do Kapali carsije isli pesaka. Isto tako i za Aja Sofiju i plavu dzamiju sve pesaka mada smo isli i tramvajem... Na Taksim sve taksijem ko ljudi :)
    E a ovaj Sabrina aerodrom je u Bodrumu fazon.. :) HELP MEEE

Unapred hvala,
    Milos :*

Одговори
    1. Eee Miloše, budeš li na Sabrinu išao ne znam gde ćeš stići :D ali ako sletiš na Sabiha Gokčen aerodrom, prvo ćeš se oduševiti kako izgleda a onda ćeš vrlo jednostavno za 1,30-2h stići do hotela kod Topkapi palate :)

inače, ovaj slučaj sam opisala u tekstu U Istanbul avionom, pa možeš tamo pogledati a još jedna varijanta je da idete shuttle busom (prevoznik Havatas http://havatas.com/en/) do Kadikoja koji staje odma kod pristaništa za brodove i onda uhvatite brodić Kadikoj-Eminonu. Odatle verujem da možete i peške. Cena tog autobusa je 8 lire (3€) a gradskim busom je 3 lire (1€) s tim da Havatasom stignete brže.

Inače, sada ćete moći i peške do Taksima tj do Istiklal ulice, samo pređete Galata most, malo uzbrdo do kule Galata i eto vas na Istiklal ulici :)

Srećno i lep provod :)

Избриши
  2. "sabrina"..... pao sam na glavu kad sam bio mali ;)
    Ivana.... hvala ti donebno :D

ОдговориИзбриши
  3. Poštovana Ivana, molio bih te da mi kažeš kako da dođem od aerodroma Ataturk do hotela Lotus, koji se nalazi u blizini Carigradske patrijaršije.
    Hvala
    Branislav

ОдговориИзбриши
  4. Uf Branislave i ja sam se namučila :)

Pokušavala sam da nađem najjednostavniju varijantu.. Ja znam kako bi, ali za nekog ko ide u ovaj kraj prvi put nije baš jednostavno.
    Varijanta je sledeća: Aerodrom Ataturk - Taksim - Stanica Ayakapi. Do Taksima možeš doći shuttle busom Havatas, sve varijante od oba aerodroma do Taksima sam opisala u tekstu U ISTANBUL AVIONOM pa sam odluči, a od Taksima do tog kraja i nije baš lako doći, ali nije nemoguće :) Bitno je da imaš zapisano sve ključne stanice, da imaš mape tih delova grada i da pitaš nekog na ulici i/ili u busu ako ne možeš da se snađeš. Problem je u tome što su se rute mnogo izmenile zbog radova na Taksimu.. no dobro evo predloga:

1. Kada stigneš na Taksim, prošetaj 500 metara do stanice Tarlabaši (Tarlabaşı) koja se nalazi u istoimenom bulevaru (pogledaj na Google mapi) to je prva stanica u tom bulevaru. Ako dođeš Havatasom do Taksima, ostaviće vas kod Gezi parka, ako ti je park iza leđa onda ideš na desno (ala sam objasnila). Verujem da ćeš se snaći, a uvek možeš i da pitaš :) E, kada dođeš na tu stanicu onda uđi u bus 55T, prva stanica posle mosta je Unkapani, a sledeća je Ayakapi na kojoj silaziš :)

2. U ovoj drugoj varijanti menjaš 2 busa - Odma na Taksimu hvataš bus 70FE, i silaziš na poslednjoj stanici Eminonu (Eminönü), ovde hvataš neki od buseva 399B, 399C, 99 i 99A. Najbolje da tragaš za ovim 99 i 99A, u ovom slučaju silaziš na 5-oj stanici.

Ono što je važno je to da su Eminonu i Taksim jedne od najvećih stanica i da ćeš sigurno nekoga morati da pitaš gde staje taj bus (neka budu zapisani na papiriću za svaki slučaj) a možeš i sa koferima da sam tražiš bus ;) Nemoj se oslanjati na ovaj broj stanica koji sam napisala, najbolje nekoga da pitaš gde da siđeš ali svakako stanice nisu jako udaljene pa nije problim ni ako omašiš, bitno je da znaš da se hotel nalazi na opštini Fatih kod mosta Ataturk, ili bolje Unkapani mosta (ima 2 Ataturk mosta u Istanbulu).

To je lep kraj, pored Zlatnog roga samo nije baš jednostavno doći do njega od Taksima ali verujem da ćeš se snaći lako :)

Srećno i lep provod :)
    ako treba još nešto - tu sam

1. Hvala na brzom i iscrpnom odgovoru. Mnogo pozdrava
      Branislav

Избриши
    2. Molim te samo da javiš kako si se snašao :)
      Srećno

3. Draga Ivana,
      zahvaljujuci tebi odlicno smo se snasli. Za dolazak u hotel sa aerodroma smo koristili hotelski transfer jer nas je kostao 15 eura, povoljno zar ne -nema cimanja sa koferima, takav je bio i odlazak na aerodrom Za obilazak grada smo koristili iskljucivo gradski prevoz, fenomenalno su organizovani, a podzemni metro ispod Bosfora se ne moze opisati, vec mora doziveti. Kraj gde je hotel Lotus (vise je pansion sa doruckom) je na odlicnom mestu sa veoma povoljnim cenama, a vlasnik hotela je izuzetno ljubazan, kao i okruzenje. Ko nije bio u Istanbulu, sve preporuke, a tebi hvala jos jednom sto za sve nas koji ti se obratimo uvek imas tacne i pravovremene odgovore. Definitivno se vracamo u Istanbul u isti hotel na leto, jer nismo stigli obici ostrva i jos par znamenitosti. Da li mozda znas gde se nalaze plaze u Istanbulu i da li se plca ulaz na njih, kao sto neki kace na internet? Veliki pozdrav od Branislava

Избриши
    4. Hvala što si javio utiske, baš mi je drago :)
      Komplikovano je objasniti tu lokaciju gde je vaš hotel ali kada si tamo sve deluje jednostavno :)

Što se tiče plaža, baš i nije preporučljivo kupati se u okolini Istanbula. U samom gradu nema plaža, velik grad donosi i velika zagađenja... ali ima ljudi koji se kupaju na nekim od ostrva. Brodići staju na 4 ili 6 ostrva i mislim da svuda ima neka plaža, ali ja se lično ne bi tu kupala.. možda samo jednom čisto da vidim kako je. Veći je fazon u pikniku i danu provedenom na ostrvu. Sjajan je osećak kada na Bujukadi iznajmiš bajs, vozikaš se pa malo zastaneš da uživaš u pogledu i pojedeš koji sendvičić koji si prethodno napravio.
      Cene na ostrvima su dosta visoke, ali vredi provesti koji dan u prirodi bez motornih vozila.
      Mnogi preporučuju da se iz Istanbula ode u neko mesto koje je na Crnom moru kao što je Kilyos. Možda da isprobate i Crno i Mramorno more :)

Ako vas još nešto zanima tu sam :)

5. Pozdrav Ivana,
    interesuje me da li se može kupiti karta za javni prevoz koja važi npr 72 sata? Npr. u Beču je moguće kupiti takvu kartu za sve vrste javnog prevoza (metro, tram, bus) i košta nekih 16 Eura.

1. Pozdrav :)
      Sistem naplate karata u Istanbulu drugačije funkcioniše, sve sam detaljno opisala u tekstu Javni prevoz u Istanbulu. Dakle, može se kupiti Istanbulkart i na taj način se ostvaruje popust od 30% a sa svakim presedanjem se cena kare skoro dublo smanjuje. Ovaj sistem naplate je 2013. godine dobijo nagradu za najbolju primenu usluge ili bolje rečeno Best Overall Service Implementation Award :)
      Ovakav sistem je vrlo povoljan a važi u svim vrstama javnog prevoza - bus, tramvaj, metro, brod.

Избриши
    2. Sorry, tek kasnije vidjeh da si pisala o Istanbulkart! U svakom slučaju zaboravih da ti zahvalim na jako korisnoj stranici i informacijama koje dijeliš sa svima koji zele da vide Istanbul.

Muamer

6. cao ivana, hvala ti puno na iscrpnim objasnjenjima, ali ja naravno imam jos pitanja:) da li mozes da mi pojasnis gde je ortakoy dzamija, posto negde nalazim kao opstinu, a negde kao objekat a nigde nije lepo objasnjeno gde se nalazi? i da li je sulejmanija sulejmanova dzamija? posto uz taj naziv stoji i mihrimah dzamija:/ da li znas mozda da li je moguce naci turu koja obuhvata voznju bosforom i posetu patrijarsiji? hvala puuno

1. Ćao :)
      Ortakoy džamija je na obali u blizini Bosforskog mosta sa evropske strane. Ima autobusa i sa Taksima i sa Karakoy-a. Pisala sam malo o tome u tekstovima Šta morate videti u Istanbulu.
      Da, Sulejmanija je Sulejmanova džamija, tu mu je i grobnica.
      Mislim da takva tura, krstarenje+patrijaršja, ne postoje. Najbolje je u Patrijaršiju otići u nedelju prepodne jer tada sigurno radi zbog službe, inače možeš naići na zaključana vrata.
      ako imaš još neka pitanja slobodno pitaj ali te molim da mi barem kažeš u kom rodu da pišem kako bi olakšali komunikaciju, ovako moram mnogo da biram reči :)

7. Анониман24. мај 2014. 03:39

Zdravo, planiram u Istanbulu provesti mjesec dana. Sad, zabrinuta sam malo zbog troškova javnog prevoza jer je stan u kom ću boraviti dislociran (Yenibosna-radim tamo praksu u jednoj Turskoj firmi) Ima poprilično da se voza na sve strane pa me zanima ovo oko mjesečnih karata.Gledam ovo http://www.iett.gov.tr/en/main/pages/public-transport-fee-schedule/317 i imaju neke varijante 155, 90 i 70 TL. Koliko ja mogu da ocjenim, 155 je standardna cijena za mjesečnu kartu, 70 TL za njihove studente i 90 TL za strane studente. Da li sam u pravu ? I pojedinačne cijene karata za studente su jeftinije. Možeš li mi pomoći oko ovoga, skroz sam zbunjena. Da li kao student iz druge države mogu koristiti ove pogodnosti. Svaka čast za blog, vrlo korisne informacije.

Одговори
    1. Hvala :) Zanimljivo pitanje..
      taman sam ti napisala odgovor a onda se ugasio komp.. ah.
      Dakle, ti si ovaj "Regular", pa te cene važe za tebe. Ovaj AKBIL je zapravo Istanbulkart koji sam opisala u tekstu (pogledaj gore). Izradiš karticu za par lira pa je dopunjavaš po potrebi. Daleko je jeftinije nego da je nemaš - cena karte je jeftinija i imaš popust na presedanje.
      Što se tiče mesečne, mislim da nemaš pravo na nju, ali to ćeš morati na licu mesta da proveriš ako baš hoćeš. sve zavisi od tvog statusa tamo, ali mislim da ne može.
      Pravo da ti kažem, ne poznajem nikoga ko ima mesečnu, svi koriste istanbulkart jer im četo treba i taksi i dolmuš. Sve zavisi odakle ideš i gde ideš jer često ispadne da nema druge opcije od dolmuša ili da je jeftinije taksijem..
      moj drugar živi na Bakirkoy-u što je tu u blizini a radi na azijskoj strani tako da je to tamo normalno. Treba oko sat vremena do taksima a ima direktan bus do tamo ili tramvaj do sultanahmeta. Do Kadikoja možeš brodom ako je pristanište blizu a i ako nije možeš dolmušem ili peške. Tako da mislim da ti je ta Istanbulkart skroz OK.
      ako možeš da biraš, gledaj da budeš smeštena blizu posla ili metro stanice. Zapravo, to je tramvaj u tom delu (malo je iznad zemlje malo ispod).
      Ako te još nešto zanima - tu sam :)

8. Pozdrav Ivana,

Inormacije na blogu su ti vrhunske, prvo to da kazem.
    Pitanje bi bilo, koliko je komplikovano doci sa aerodroma Ataturk do Sultanhameta? Stizemo oko 11 uvece po lokalnom vremenu pa cisto da imam neku informaciju vise.

Hvala puno.

1. Hvala :)
      najjednostavnije je da čim izađeš sa aerodroma nađeš stanicu za tramvaj/metro i izađeš na stanici ZEYTINBURNU, a onda presedneš u tramvaj za Kabatas, ali ti treba da izađeš na stanici Sultanahmet (ako ti je to najbliža stanica, proveri). Metro radi do ponoći. Druga varijanta je da tim istim metoom ideš do kraja, do Aksaray-a pa da tu uhvatiš tramvaj a možeš i peške ako ne bude prevoza. Preporučujem ti prvu opciju jer je brža pa imaš šanse da presedneš u tramvaj :)
      To je najbrža i najeftinija opcija :)